logo

CITUS #greičio išbandymas lenktynių trasoje

(2019-07-16)

Dvi CITUS komandos: 1006 km prakaito, greičio ir laisvės

 

Jubiliejinių, jau dvidešimtųjų, „Aurum 1006 km lenktynių“ miestelis baigiamas įrengti ir trečiadienį lauks gausaus būrio automobilių sporto aistruolių. Jaudulį vos tramdantys lenktynininkai, aistringos jų palaikymo komandos, asfaltas, greitis, prakaitas – šis liepos mėnesio vidurys žada tikrai karštas emocijas. Kasmet lenktynės sulaukia ir ištikimų, jau kelintus metus trasą įveikiančių komandų, ir naujų ekipų.

 

Nauja komanda su ilgamete patirtimi

Šiemet 1006 km ištvermės lenktynių trasą Palangoje šturmuos ir naujai susibūrusi „Citus“ vyrų profesionalų komanda. Ji varžysis dyzelinių automobilių klasėje ir neslepia turintys didelių ambicijų – ne tik savo klasėje, bet ir bendroje įskaitoje.

Komandą sudarys nemažą patirtį lenktynėse jau turintis Remigijus Devainis, žiedinėse lenktynėse sėkmingai dalyvaujantis Kristijonas Pelanis, pernai su komanda tapęs 1006 km lenktynių čempionu dyzelinių automobilių klasėje, ir ilgų nuotolių lenktynėse debiutuosiantis slalomo čempionas Klaudas Bučinskas. Šauniam kolektyvui vadovaus karjerą baigęs žinomas lenktynininkas Saulius Bučinskas.

Komandos pilotas Remigijus Devainis, paklaustas, kas pastūmėjo dalyvauti lenktynėse, teigia, jog nuo vaikystės juto trauką automobilių sportui. Remigijus, turintis apie dešimt metų lenktyniavimo patirtį, pabrėžia, kad varžybose labai svarbu išlikti šalto proto ir nesinervinti. Komandos tokio masto lenktynėse dažnai patiria įvairiausių nuotykių, o pilotas prisimena įsimintiniausią – šuolį su ralio automobiliu per varžybas Latvijoje.

 

Greičio damos

Tik nedaugelis „Aurum 1006 km lenktynių“ komandų dalyvauja abiejose – ir vyrų, ir moterų rungtynėse. „108 km moterų iššūkyje“ dalyvaujanti atkakli ir emocinga „Citus“ moterų komanda trofėjų kolekciją jau pradėjo kaupti ir šiemet yra nusiteikusios ją papildyti.

Komandos kapitonė, įmonės rinkodaros projektų vadovė Toma Muznikaitė pasakojo, kad į šią veiklą įsitraukia apie 12 įmonėje dirbančių kolegių, kurių prisijungti prie lenktynių azarto jau nebereikia raginti: komandos dalyvavimas įvairiose automobilių varžybose yra tapęs tradicija, kuri ne tik stiprina įmonės bendrumo dvasią, bet ir damų draugystę – jos bendrauja ir po darbo valandų.

Paklaustos, ko tikisi iš renginio, komandos moterys sako, jog pernai didelėse moterų lenktynėse iškovotas sidabrinis apdovanojimas prisidėjo prie aukštai iškeltos kartelės, tačiau vis tik svarbiausia yra gerai praleisti laiką.

Komandos branduolys nesikeičia jau kelis metus. Pagrindinė komandos vairuotoja, pardavimų vadybininkė Rita Morkūnaitė šiemet savo jėgas išbandys Palangos 108 km moterų iššūkyje ir slalomo trasoje, o komandos šturmanė, Ritos sesuo Ieva vertingos patirties įgijo padėdama treniruotis vyrų komandos pilotui Klaudui Bučinskui.

 

Bendros treniruotės ir lenktyniniai automobiliai 

Dvi komandos sportininkams suteikia konkurencinį pranašumą – sinergija išnaudojama bendrose komandų treniruotėse. Pirmoji treniruotė vyko legendinėje Kačerginės Nemuno žiedo trasoje, kur pasirodė ir būsimieji lenktynių automobiliai – šiemet abi komandos rezultatų sieks su „Volkswagen“.

Vyrų automobilis yra modifikuotas dyzelinis šeštosios kartos „Volkswagen Golf“. Tačiau nuo serijinio modelio jis skiriasi nedaug. Pagrindinė to priežastis, komandos kapitono įsitikinimu: kuo mažiau pakeitimų, tuo didesnis patikimumas. Keli pagrindiniai pakeitimai, padaryti atsižvelgiant į ištvermės lenktynių specifiką – bolidas bus gerokai lengvesnis už gamyklinį, talpins dvigubai įprastinį talpa lenkiantį kuro baką ir, be abejo, po kapotu tramdys stipriai didesnę arklių kaimenę. Tiesa, lenktynininkai turės ne daugiau nei 200 l kuro trasai įveikti – taigi, iššūkių nestigs.

Moterų komanda pasirinko gamyklinį „VW Polo GTI“. Šis automobilis turi 2.0 litrų benzininį variklį su turbokompresoriumi. Maksimalus „VW Polo GTI“ greitis – net 237 km/h. Dėl kompaktiškumo ir greičio dermės šis automobilis yra vikrus, manevringas bei dinamiškas, todėl puikiai tinka orientaciniam raliui, kuriame ir dalyvaus moterų komanda.

Treniruotė pavyko puikiai – svilo padangų guma, rūko trasos dulkės, buvo dalijamasi patirtimi ir patarimais, švietė šypsenos, spragsėjo fotoaparatas ir skambėjo juokas. Treniruočių komandos griebiasi rimtai: damų komanda minėjo, jog prieš tokius renginius organizuoja slalomą, treniruojasi simuliatoriuje, o vairuotoja ir šturmanė organizuoja atskirus „pasikalbėjimus“.

Sudominome?

Apie tai kalbame ir čia: